Здравейте,
Историята е доста дълга, но си заслужава. Става въпрос за официалния сервиз на Ленд Ровър в гр.Бургас(Мото Пфое). Притежавам МПС Рейндж Роувър Спорт 2016г, което миналата година даде дефект и двигателя(блока) трябваше да бъде сменен. След над 3 месеца чакане от въпросното дилърство най-накрая си свършиха работа и гаранционно проблема беше решен. До тук добре. Тази година на 5-ти Април отидох в същото дилърство за да сменя маслото и филтрите. След като напуснах обекта, на 2км от тях двигателя блокира. Още там, а и на техния паркинг имаше много масло, което се е изляло от двигателя. Стана ясно, че двигателя е отново за смяна. Като причина, след 1 месец чакане, беше установено, че проблема е бил в дефектна дюза, от която налягането в двигателя се покачило и от там е избило през семеринга за да хвърли маслото. Независима оценка не беше направена, но докато беше уважена гаранцията минаха 2 месеца. Самият застраховател явно имаше съмнения, как така кола която е без никакви симптоми отново ще трябва да и се сменя блока. След още доста чакане, защото се забавиха частите, на 11-ти Август от сервиза ми се обадиха, че двигателя е сложен и всичко работи, но докато са тествали колата са установили проблем в раздатката. Главния техник от сервиза е усетил някакво припукване, такова не съм усещал лично аз преди колата да влезне в сервиза. Те твърдят, че или колата така е влязла в сервиза или от самото стоене се е случило. Пробвали са да и сменят маслото, да я обучат наново, но явно че има проблем. Щели да поръчат нова и просто трябвало да изчакаме. Аз се замислих, защото докато чакаме 4-ри месеца, колата излезе от гаранция. Попитах ги дали ще се признае гаранцията и те след ново едноседмично мислене ми отговориха не, защото събитието се е случило след края на гаранцията, а самата раздатка струва към 10000лв. Според тях те нямат абсолютно никаква вина. Сега в момента раздатката е изпратена в друг сервиз, за да се отремонтира, но въпроса ми е дали е ок една кола да влезе в даден сервиз/дилърство без какъвто и да било проблем и след това да седи близо 5 месеца там, а и клиента да трябва да плаща накрая. Също така тук се намесва и тяхното забавяне, през което реално течеше гаранцията. Подал съм сигнал в КЗП, но там имат 1 месец срок и те самите ми отговориха, че заради лятото са доста заети. Реално ако този проблем беше установен по-рано, щяха просто да поръчат новата раздатка и застрахователя да плати по гаранцията. Идва и другия момент, че тази кола не съм я виждал почти 5 месеца и извинението "ама ние не сме виновни, проблема в часта е от ЕГН-то" ми изглеждат доста съмнителни.
Някой имал ли е подобен казус? Имам доста снимки от случката на 5-ти Април, така и видео от камерата в колата.
- Дата и час: 30 Ное 2024, 09:46 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Проблеми със оторизиран сервиз
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
6 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Проблеми със оторизиран сервиз
Здравейте.
Само ще напомня, че в „оригиналния“ Закон за защита на потребителите пишеше
В момента ситуацията е
Само ще напомня, че в „оригиналния“ Закон за защита на потребителите пишеше
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.
(3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1.
В момента ситуацията е
Чл. 115. (Отм. - ДВ, бр. 23 от 2021 г., в сила от 01.01.2022 г.)
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
- guest1
- Активен потребител
- Мнения: 2338
- Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34
Re: Проблеми със оторизиран сервиз
Благодарим ви, че споделихте своя опит. Звучи като доста дълъг и неудобен процес. Разбирам вашата загриженост относно продължителното задържане на автомобила и факта, че гаранцията изтече. Виждам, че сте взели мерки, като подали сигнал в КЗП. Съжалявам, че не мога да ви помогна повече. Надявам се, че проблемът ще бъде решен възможно най-скоро и че ще получите справедли. Mayo Clinic Online Patient Portal
- xikolo
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 01 Сеп 2023, 11:21
Re: Проблеми със оторизиран сервиз
Много ще е трудно да докажеш, че си в правото си срещу сервиза.
Нека някой адвокат да погледне какви доказателства имаш, но внимавай да не получиш празни надежди.
Нека някой адвокат да погледне какви доказателства имаш, но внимавай да не получиш празни надежди.
- svegrigorov
- Потребител
- Мнения: 234
- Регистриран на: 28 Юли 2014, 11:55
Re: Проблеми със оторизиран сервиз
svegrigorov написа:Много ще е трудно да докажеш, че си в правото си срещу сервиза.
Нека някой адвокат да погледне какви доказателства имаш, но внимавай да не получиш празни надежди.
Има развитие по случая. От сервиза в София казаха, че не им изглежда да има проблем в раздатката а ако започнат да сменят частите вътре, сумата ще е сериозна. Новата раздатка дойде и от сервиза в Бургас я сложиха, но пак не можаха да я обучат. Сега ще търсят проблем в собствения си софтуер и т.н. Тези са за Пълен абсурд, да видя после кой ще си купи кола за 100-200к или ще я сервизира там...
- alexmn7
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 30 Авг 2023, 16:17
Re: Проблеми със оторизиран сервиз
Не знам какво е раздатка няма и значение понеже отговора ми е принципен. Просто сте извадили лош късмет в рамките на добрия късмет, че сте си позволили скъпа кола. Две смени на двигател биха накарали всеки застраховател да съжали, че е застраховал дадената кола. Ако имате подпечатан документ от сервиза, в който те ви информират за проблема по колата преди изтичането на гаранцията имате шанс да си търсите правото в съда, иначе не, не виждам шанс.
- atom22
- Потребител
- Мнения: 139
- Регистриран на: 28 Апр 2018, 14:47
6 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта