Здравейте, имам следния казус.
Преди време използвах услугите на Близу, но когато ми прекараха кабелна/интернет не ми донесаха договор и не съм подписвал такъв. Съответно като се изнесох от жилището не съм подавал искане да ми бъдат спряни услугите с идеята че щом не си платя просто ще спрят услугата. Но сле месец получих и втора фактура за абонамент + такса включване, въпреки че не ползвам услугата, нито пък жилището се обитава(не е мое).
Обадих се на оператор на близу и там ми казаха че имам 2-годишен договор и за да го прекратя трябва да платя таксите дължими до края на договора. Писах на мейла им че нямам договор с тях и никога не съм подписвам такъв, а отвогора им е, след като провериха че няма подписан такъв, че въпреки това аз съм длъжен да спазвам общите услувия и че според тях трябва да подам едномесечно предизвестие за прекратяване на услугите и да заплатя начислените такси до момента.
Възможно ли е да ме задължат да платя абонаментни такси без да имат подписан от мен договор?
Съответно могат ли да продължат да си фактутрират че използвам услугите им и съмата да расте?
- Дата и час: 05 Дек 2024, 11:49 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Задължения към БЛИЗУ без подписан договор
|
|
11 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Задължения към БЛИЗУ без подписан договор
krasimir_t написа:Здравейте, имам следния казус.
Преди време използвах услугите на Близу
Щом сте ползвали услугите на Близу значи сте се присъединили към общите условия (което си е един вид договор). Струва ми се че са прави Близу тука.
- marinov
- Потребител
- Мнения: 119
- Регистриран на: 15 Май 2006, 20:15
Re: Задължения към БЛИЗУ без подписан договор
Добре де, ползвал съм, но защо трябва да подавам 30 дневно предизвестие за да прекратявам договор който не съществува?
От друга страна, начислените такси за 2 месеца + такса включване са по "2 годишен договор" който също не същствува.
Също и по общите условия
т.4.5 от Общите условия на Близу
"Инсталирането и/или активирането на услугите се удостоверява с подписване
на констативен протокол между БЛИЗУ и ПОТРЕБИТЕЛЯ."
но аз такъв протокол също не съм подписвал, съответно няма документ който да удостверява че съм ползвал услугите им.
Не знам как така си решават първо че имам 2-годишен договор, след това той всъщност не е 2 годишен а безсрочен. Другото е че ако още когато се допитах до оператора им ми бяха казали че договора е безсрочен и ще мога да го прекратя, щех да го направя, но отговора им след като им писах по мейл се забави повече от месец, а в сайта е записано че ще ми отговорят до 24ч.
От друга страна, начислените такси за 2 месеца + такса включване са по "2 годишен договор" който също не същствува.
Също и по общите условия
т.4.5 от Общите условия на Близу
"Инсталирането и/или активирането на услугите се удостоверява с подписване
на констативен протокол между БЛИЗУ и ПОТРЕБИТЕЛЯ."
но аз такъв протокол също не съм подписвал, съответно няма документ който да удостверява че съм ползвал услугите им.
Не знам как така си решават първо че имам 2-годишен договор, след това той всъщност не е 2 годишен а безсрочен. Другото е че ако още когато се допитах до оператора им ми бяха казали че договора е безсрочен и ще мога да го прекратя, щех да го направя, но отговора им след като им писах по мейл се забави повече от месец, а в сайта е записано че ще ми отговорят до 24ч.
- krasimir_t
- Младши потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 21 Авг 2009, 10:51
Re: Задължения към БЛИЗУ без подписан договор
няма ли други мнениея
преди малко се разрових в Закона за защита на потребителя
Чл. 62. (1) Доставката на стоки или предоставянето на услуги на потребителя срещу заплащане без изрично и предварително искане от негова страна е забранено.
(2) Когато потребителят получи стока или услуга, за които не е отправил изрично и предварително искане, той не е длъжен да възстанови стоката и не дължи заплащане на стоката или услугата на този, който я е изпратил или предоставил.
(3) Липсата на отговор от страна на потребителя не означава съгласие от негова страна.
........................
Чл. 68к. (Нов - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) Нелоялни търговски практики са и следните агресивни търговски практики:
6. да се изисква незабавно или разсрочено плащане на стоки или услуги, доставени от търговеца, които не са поискани от потребителя, или да се изисква тяхното връщане или съхранение от потребителя, освен в случаите по чл. 59, ал. 2;
преди малко се разрових в Закона за защита на потребителя
Чл. 62. (1) Доставката на стоки или предоставянето на услуги на потребителя срещу заплащане без изрично и предварително искане от негова страна е забранено.
(2) Когато потребителят получи стока или услуга, за които не е отправил изрично и предварително искане, той не е длъжен да възстанови стоката и не дължи заплащане на стоката или услугата на този, който я е изпратил или предоставил.
(3) Липсата на отговор от страна на потребителя не означава съгласие от негова страна.
........................
Чл. 68к. (Нов - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) Нелоялни търговски практики са и следните агресивни търговски практики:
6. да се изисква незабавно или разсрочено плащане на стоки или услуги, доставени от търговеца, които не са поискани от потребителя, или да се изисква тяхното връщане или съхранение от потребителя, освен в случаите по чл. 59, ал. 2;
- krasimir_t
- Младши потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 21 Авг 2009, 10:51
Re: Задължения към БЛИЗУ без подписан договор
Изхождайки от общите правила на договаряне,следва да може да се търси някаква отговорност при договарянето съответно обезщетение Чл12 ЗЗД.Не може да плащате нещо, което не сте договорили с общи условия т.е.техните условия дори и да ги знаете не значи ,че сте се съгласили с положен подпис които липсва ,което обуславя да предявите иск за унищожение на този договор с правно основание Чл.28 ал.3 ЗЗД.И всичките отрицателни последици да си останат на неизправната страна.
-
Pause - Активен потребител
- Мнения: 1615
- Регистриран на: 29 Авг 2008, 16:14
Re: Задължения към БЛИЗУ без подписан договор
Ако въобще не сте сключвал договор за предоставяне на конкретната услуга, независимо от Общите условия, не би следвало да сте обвързан с тях и да им дължите такси. Вижте какво точно сте подписвал!
- nk7702n
- Старши потребител
- Мнения: 6457
- Регистриран на: 01 Юли 2010, 11:02
Re: Задължения към БЛИЗУ без подписан договор
За да е налице Договор не винаги се изисква ПИСМЕНА ФОРМА. При някои договори Писмената форма е само доказателство за слючването им, но не и за валидността им. В конкретния случай е очевидно, че вие имате сключен договор с БЛИЗУ, щом сте се съгласили служители на БЛИЗУ да инсталират устройство, чрез което сте ползвали доставен ви от БЛИЗУ интернет и други услуги. От написаното от вас е видно че сте запознат и с Общите условия на БЛИЗУ и това, че Договора ви е за 2 години.
Друг щеше да е казуса, ако служители на БЛИЗУ, НЕЗАКОННО, без ваше съгласие, проникнат в дома ви и монтират такова устройство за интернет. В този случай сигурно няма да се касае за Договор.
Друг щеше да е казуса, ако служители на БЛИЗУ, НЕЗАКОННО, без ваше съгласие, проникнат в дома ви и монтират такова устройство за интернет. В този случай сигурно няма да се касае за Договор.
- neutralen
- Активен потребител
- Мнения: 2634
- Регистриран на: 12 Фев 2012, 22:03
Re: Задължения към БЛИЗУ без подписан договор
Нищо не съм подписвал, нито договор, нито съглсие да ми се инсталира нещо.
Това че имам 2 годишен договор с близо, разбрах лед като се обадих на техен оператор да проверя защо са ми фактурирали такса за 2 месеца + такса включване, а никой не е искаш това включване, защото никой не ползва услугата.
С общите условия се запознах след като писах на близу, и те ми върнаха отговори че събласно техните общи условия дължа еди какво си.....
Общите условия трябва да са неразделна част от всеки договор. Когато техниците дойдоха да инсталират устройствата, те не ми донесах договор, както и общи условия. Не разбирам как без да съм подписал договор и без да съм се съгласявал с каквито и да е общи условия, имам слкючен такъв с тях и то за 2г.
Това че имам 2 годишен договор с близо, разбрах лед като се обадих на техен оператор да проверя защо са ми фактурирали такса за 2 месеца + такса включване, а никой не е искаш това включване, защото никой не ползва услугата.
С общите условия се запознах след като писах на близу, и те ми върнаха отговори че събласно техните общи условия дължа еди какво си.....
Общите условия трябва да са неразделна част от всеки договор. Когато техниците дойдоха да инсталират устройствата, те не ми донесах договор, както и общи условия. Не разбирам как без да съм подписал договор и без да съм се съгласявал с каквито и да е общи условия, имам слкючен такъв с тях и то за 2г.
- krasimir_t
- Младши потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 21 Авг 2009, 10:51
Re: Задължения към БЛИЗУ без подписан договор
Със закъснение се включвам, но да си кажа...
Не споря дали Красимир е ползвал услугите на Близу. Друго обаче ми направи впечатление - Откъде накъде от Близу твърдят, че някой има 2 годишен договор с тях, при положение, че този някой не е подписвал нищо?! Според мен никак не им е чиста работата /на Близу/.
Аз бих отишла до техен офис и ще искам да оформим договорните си отношения в писмен вид. Ако са изрядни и добросъвестни, няма да откажат.
Но ако започнат да ме разиграват с обяснения от сорта, че видите ли съм забравила кога съм си сложила подписа, тогава още по-учтиво ще им намекна, че ако при тях се намира договор с "моя" подпис, то ще сигнализирам до разследващите органи за съставяне и използване на неистински частен документ /чл. 309 НК/.
Да ги видя тогава дали няма на секундата да анулират въпросния "договор" Не само ще го анулират, но и ще забравят за всички такси и неустойки, претендирани до момента...
Не споря дали Красимир е ползвал услугите на Близу. Друго обаче ми направи впечатление - Откъде накъде от Близу твърдят, че някой има 2 годишен договор с тях, при положение, че този някой не е подписвал нищо?! Според мен никак не им е чиста работата /на Близу/.
Аз бих отишла до техен офис и ще искам да оформим договорните си отношения в писмен вид. Ако са изрядни и добросъвестни, няма да откажат.
Но ако започнат да ме разиграват с обяснения от сорта, че видите ли съм забравила кога съм си сложила подписа, тогава още по-учтиво ще им намекна, че ако при тях се намира договор с "моя" подпис, то ще сигнализирам до разследващите органи за съставяне и използване на неистински частен документ /чл. 309 НК/.
Да ги видя тогава дали няма на секундата да анулират въпросния "договор" Не само ще го анулират, но и ще забравят за всички такси и неустойки, претендирани до момента...
Последна промяна etere_ на 03 Ное 2012, 21:29, променена общо 3 пъти
- etere_
- Младши потребител
- Мнения: 46
- Регистриран на: 14 Юли 2012, 18:57
Re: Задължения към БЛИЗУ без подписан договор
Очевидно е, че без писмена форма, няма как да се докаже какъв точно договор е сключен и каква е обвързаността на потребителя с него. ОУ нищо не означават, без да ги свързваме с конкретни клаузи от индивидуален договор.
- nk7702n
- Старши потребител
- Мнения: 6457
- Регистриран на: 01 Юли 2010, 11:02
Re: Задължения към БЛИЗУ без подписан договор
Бях ходил много отдавна в офис на Близу и бях ги питал какво ще ме офертират на тема интернет, а те ми обясниха какво ще получа и колко ще ми струва. Когато дадох устно съгласие с условията, не бях информиран за евентуални неустойки при спиране на плащанията от моя страна. Дори да приемем теорията за устния договор (която е нелепа в подобен случай), тя няма как да ме вкара в задължение, по-голямо от общата стойност на договора. А освен това хората забравят. Със сигурност няма служител на Близу, който да помни кой съм аз и какво е говорил с мен. Ако трябва да разчитаме на устен договор, той е практически заличен от времето, защото няма как да се възстанови какво сме говорили. Смисълът на теорията за устния договор е тогава, когато има веществено доказателство за предоставена услуга. Например, ако някой ми беше построил къща, без да сме подписали договор, а аз бях отказал да му платя, той щеше да може да ме съди и щеше да може да предостави много доказателства в полза на твърдението, че именно той е извършил строежа. Ситуацията с Близу не е такава.
А ето какво стана между мен и Близо. След като ми прокараха интернет, подписах само едно протоколче, че са дошли и са го прокарали. В него не пишеше нито какви пари ще плащам, нито колко време и със сигурност нямаше споменати неустойки. Мога да съм сигурен, тъй като беше двайсетина реда и ги прочетох. Дотук добре, но след време ми се наложи да си сменям жилището. В период от три месеца живях у приятели, та чак след три месеца се нанесох на ново място и чак тогава отидох до офис на Близу. Там ми казаха, че за да подновя услугата си, трябва да платя сумата от 580лв. Поисках да ми обяснят на базата на какви математически изчисления е формирана тази сума, а те ми казаха, че не могат да го направят. Попитах къде да отида, където да ми изяснят нещата, но отказаха и това.
В крайна сметка, изглежда ми, че Близу искат да ме накажат и не знам защо. Аз щях да си остана техен клиент и да си плащам такси с години. Причината да се откажа от тях беше, че те отказаха да ми подновят услугата, освен ако не платя 580лв. След това от Близу ме вкараха в някакъв черен списък и оттогава редовно ми звънят, за да ми напомнят, че им дължа пари. Наскоро ми се обадиха, за да ми предложат да ми опростят задълженията, ако подпиша нов договор с тях. Нелепи са, защото ако ми бяха предложили това още когато се нанасях в новото жилище, най-вероятно още щях да ползвам услугата им и щяха да са спечелили от мен повече от 580лв. Представям си колко още потенциални клиенти са изгонили с простотиите си.
А ето какво стана между мен и Близо. След като ми прокараха интернет, подписах само едно протоколче, че са дошли и са го прокарали. В него не пишеше нито какви пари ще плащам, нито колко време и със сигурност нямаше споменати неустойки. Мога да съм сигурен, тъй като беше двайсетина реда и ги прочетох. Дотук добре, но след време ми се наложи да си сменям жилището. В период от три месеца живях у приятели, та чак след три месеца се нанесох на ново място и чак тогава отидох до офис на Близу. Там ми казаха, че за да подновя услугата си, трябва да платя сумата от 580лв. Поисках да ми обяснят на базата на какви математически изчисления е формирана тази сума, а те ми казаха, че не могат да го направят. Попитах къде да отида, където да ми изяснят нещата, но отказаха и това.
В крайна сметка, изглежда ми, че Близу искат да ме накажат и не знам защо. Аз щях да си остана техен клиент и да си плащам такси с години. Причината да се откажа от тях беше, че те отказаха да ми подновят услугата, освен ако не платя 580лв. След това от Близу ме вкараха в някакъв черен списък и оттогава редовно ми звънят, за да ми напомнят, че им дължа пари. Наскоро ми се обадиха, за да ми предложат да ми опростят задълженията, ако подпиша нов договор с тях. Нелепи са, защото ако ми бяха предложили това още когато се нанасях в новото жилище, най-вероятно още щях да ползвам услугата им и щяха да са спечелили от мен повече от 580лв. Представям си колко още потенциални клиенти са изгонили с простотиите си.
- peregrin
- Нов потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 16 Авг 2014, 09:45
11 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Изпълнително и обезпечително производство
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта