- Дата и час: 11 Дек 2024, 18:58 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Жалба до европейски съд
|
|
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Жалба до европейски съд
от граждани или гражданска организация срещу действия на държавата или община директно в ЕС може ли да се подаде. има ли тук юристи, които разбират от правото на ЕС .
нямам под ръка адвокат , който да разбира от тази материя - правото на ЕС затова питам вас. няма да се разсърдя ако ми дадете линк сама да прочета.
нямам под ръка адвокат , който да разбира от тази материя - правото на ЕС затова питам вас. няма да се разсърдя ако ми дадете линк сама да прочета.
- tany_ivanova
- Потребител
- Мнения: 168
- Регистриран на: 04 Апр 2004, 23:48
Re: Жалба до европейски съд
tany_ivanova написа:от граждани или гражданска организация срещу действия на държавата или община директно в ЕС може ли да се подаде. има ли тук юристи, които разбират от правото на ЕС .
нямам под ръка адвокат , който да разбира от тази материя - правото на ЕС затова питам вас. няма да се разсърдя ако ми дадете линк сама да прочета.
Ако сте разгледали добре този форум тук има специален раздел за това:
http://www.lex.bg/phorum/viewforum.php?f=18
http://www.save-darina.org ...Остава аромат и в ръката, подарила розата! http://vbox7.com/play:cb237e95
-
diaida - Активен потребител
- Мнения: 2595
- Регистриран на: 21 Май 2007, 14:57
- Местоположение: Sofia
Re: Жалба до европейски съд
tany_ivanova написа:от граждани или гражданска организация срещу действия на държавата или община директно в ЕС може ли да се подаде. има ли тук юристи, които разбират от правото на ЕС .
нямам под ръка адвокат , който да разбира от тази материя - правото на ЕС затова питам вас. няма да се разсърдя ако ми дадете линк сама да прочета.
Първо трябва да бъдат изчерпани всички вътрешноправни средства за защита и едва тогава можете да сезирате със жалба ЕСПЧ.
Ето линкове, за които се сещам на първо време. Със сигурност Гугъл ще Ви даде доста информация.
http://www.echr.coe.int/echr/
http://www.blhr.org/
Rara avis in terris
-
bebitor - Активен потребител
- Мнения: 1851
- Регистриран на: 28 Мар 2007, 18:36
- Местоположение: Пловдив, Русе
Re: Жалба до европейски съд
bebitor написа:tany_ivanova написа:от граждани или гражданска организация срещу действия на държавата или община директно в ЕС може ли да се подаде. има ли тук юристи, които разбират от правото на ЕС .
нямам под ръка адвокат , който да разбира от тази материя - правото на ЕС затова питам вас. няма да се разсърдя ако ми дадете линк сама да прочета.
Първо трябва да бъдат изчерпани всички вътрешноправни средства за защита и едва тогава можете да сезирате със жалба ЕСПЧ.
Ето линкове, за които се сещам на първо време. Със сигурност Гугъл ще Ви даде доста информация.
http://www.echr.coe.int/echr/
http://www.blhr.org/
Не е така! Пред съда в Люксембург могат да се подават преки искове... за нарушаване на общностното право... Конвенцията за правата на човека е част от това право, и няма изискване за изчерпване на вътрешноправни средства...
- ensso
- Потребител
- Мнения: 144
- Регистриран на: 25 Юни 2006, 16:17
Re: Жалба до европейски съд
Не е така! Пред съда в Люксембург могат да се подават преки искове... за нарушаване на общностното право... Конвенцията за правата на човека е част от това право, и няма изискване за изчерпване на вътрешноправни средства...
Не е така, ама е така. Евпорейската конвенция за правата на човека се прилага в Съда за правата на човека, който е в Страсбург и няма нищо общо нито с ЕС нито с правото на ЕС. Там правилото за изчерпване на вътрешните средства си важи.
Съдът в Люксембург е този, който /при определени условия, които са доста/ може да се произнася по искове срещу държави - членки на ЕС, свързани с неспазване на правото на ЕС.
Това е накратко, ама нистина много накратко.
- Ntriple
- Младши потребител
- Мнения: 67
- Регистриран на: 23 Мар 2008, 21:02
Съдът в Люксембург е компетентен да се произнася по искове срещу Държави-членки на ЕС, България в това число. На основание чл.6 от Договора за ЕС е компетентен да се произнася и за нарушаване на основните права, гарантирани от ЕКЗПЧОС.... И няма изискване за изчерпване на вътрешноправни средства!!!! Това е накратко!
- ensso
- Потребител
- Мнения: 144
- Регистриран на: 25 Юни 2006, 16:17
ensso написа:Съдът в Люксембург е компетентен да се произнася по искове срещу Държави-членки на ЕС, България в това число. На основание чл.6 от Договора за ЕС е компетентен да се произнася и за нарушаване на основните права, гарантирани от ЕКЗПЧОС.... И няма изискване за изчерпване на вътрешноправни средства!!!! Това е накратко!
Предполагам, че имате предвид чл.6, ал 2, но той не обосновава компетентност за директно произнасяне на Съда по въпросите от Конвенцията. Все пак ще се съглася с Вас, ако ми посочите поне едно решение по иск на физическо лице срещу държава, основано само на ЕКЗПЧ.
- Ntriple
- Младши потребител
- Мнения: 67
- Регистриран на: 23 Мар 2008, 21:02
Благодаря ви за информацията. Ще чета в линковете, но с малко думи ще напиша за какво става дума.
Във Варна от години се борим с общината за да не унищожава зелени площи, да не секат дългогодишни дървета да строи разни измислени модерни съоръжения. На 1 май беше варварски изсечена градинка в центъра на Варна - искали да оформят някаква модерна градинка , а ние не искаме.
за това става дума :
http://www.zelenavarna.org/index.php?option=com_content&task=view&id=228&Itemid=56
омръзна ни да се разправяме с общината - да слушаме обещания и празни приказки , а те пак да си вършат поразиите. . пак пишем жалба до прокуратурата , но вие знаете как е в България . вчера на митинга един от гражданите ме подсети да прочум възможността да заведем иск директно в Люксембург. моята адвокатка не работи в европейско право , тя е по имотните дела само. В Зелена Варна всички работим на доброволни начала от години . Затова питах тук възможно ли е и каква е процедурата.
Във Варна от години се борим с общината за да не унищожава зелени площи, да не секат дългогодишни дървета да строи разни измислени модерни съоръжения. На 1 май беше варварски изсечена градинка в центъра на Варна - искали да оформят някаква модерна градинка , а ние не искаме.
за това става дума :
http://www.zelenavarna.org/index.php?option=com_content&task=view&id=228&Itemid=56
омръзна ни да се разправяме с общината - да слушаме обещания и празни приказки , а те пак да си вършат поразиите. . пак пишем жалба до прокуратурата , но вие знаете как е в България . вчера на митинга един от гражданите ме подсети да прочум възможността да заведем иск директно в Люксембург. моята адвокатка не работи в европейско право , тя е по имотните дела само. В Зелена Варна всички работим на доброволни начала от години . Затова питах тук възможно ли е и каква е процедурата.
- tany_ivanova
- Потребител
- Мнения: 168
- Регистриран на: 04 Апр 2004, 23:48
Защитата на зелените площи - безсилие в рамките на закона
ЗАКОН ЗА УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА
Чл. 63. (1) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2004 г.) Кметът на общината организира съставянето и актуализирането на публичен регистър на озеленените площи, на дълготрайните декоративни дървета и на дърветата с историческо значение в общината. Достъпът до информацията, вписана в регистъра, се осъществява при условията и по реда на Закона за достъп до обществена информация.
(2) Дълготрайни декоративни дървета и дървета с историческо значение могат да се отсичат или изкореняват само по изключение след писмено разрешение от кмета на общината, издадено въз основа на санитарна експертиза за състоянието на дървото.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г.) Вековни или забележителни дървета се обявяват за защитени и се вписват в регистъра по чл. 113, ал. 1 от Закона за биологичното разнообразие. Обявените за защитени дървета се вписват и в регистъра по ал. 1.
(4) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г.) Проектите за подробни устройствени планове задължително се придружават от справка за картотекираната растителност и геодезическо заснемане, заверени от общинските органи по озеленяване.
НАРЕДБА No 7 от 22 декември 2003 г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони
ЗАКОН ЗА БИОЛОГИЧНОТО РАЗНООБРАЗИЕ
Чл. 109. (1) Отделни вековни или забележителни дървета във или извън населените места се обявяват за защитени, съгласувано с физическото или юридическото лице - собственик на имота, в който се намира дървото.
(2) Директорът на съответната регионална инспекция по околната среда и водите и лицето по ал. 1 подписват протокол, в който се посочват местонахождението и характеристиките на дървото - вид, възраст, височина и други особености, неговото състояние и необходимите поддържащи мерки, както и задълженията на собственика за опазване на обекта.
(3) Протоколът по ал. 2 и скица за местонахождението на дървото се изпращат в Министерството на околната среда и водите.
Чл. 122. (1) Министърът на околната среда и водите:
1. спира разпореждания на органи на изпълнителната власт, които са в нарушение на този закон;
Чл. 110. Министърът на околната среда и водите издава заповед за обявяване на дървото за защитено, която се обнародва в "Държавен вестник".
Чл. 111. (1) (Предишен текст на чл. 111 - ДВ, бр. 88 от 2005 г.) Собствениците на дървета, обявени за защитени, са длъжни:
1. да ги опазват от унищожаване или увреждане;
2. да уведомяват съответната регионална инспекция по околната среда и водите за настъпили промени в състоянието на обекта;
3. да съгласуват със съответната регионална инспекция по околната среда и водите дейностите, необходими за поддържане или възстановяване на състоянието на обекта;
4. да осигуряват достъп на представители на регионалната инспекция по околната среда и водите до имота за извършване на проверки по състоянието на защитените дървета.
(2) (Нова - ДВ, бр. 88 от 2005 г.) Забраняват се дейности, водещи до унищожаване, увреждане или влошаване физиологичното състояние на дърветата, обявени за защитени.
Чл. 112. (1) Министерството на околната среда и водите може да финансира поддържащи или възстановителни дейности, необходими за опазване на защитените дървета.
(2) Собствениците внасят в Министерството на околната среда и водите предложения за финансиране на дейности по ал. 1 чрез съответната регионална инспекция по околната среда и водите.
Чл. 113. (1) Обявените защитени дървета се вписват в регистри в Министерството на околната среда и водите и съответната регионална инспекция по околната среда и водите.
Чл. 123. (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2005 г.) (1) Прилагането на принудителните административни мерки се извършва с мотивирана заповед на орган по чл. 122, в която се посочва основанието за налагане, видът и начинът на прилагане на съответната принудителна административна мярка.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 30 от 2006 г., в сила от 12.07.2006 г.) Заповедите по ал. 1 и по чл. 122, ал. 1 могат да се обжалват по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
(3) Обжалването на заповедта по ал. 1 не спира изпълнението й.
Чл. 128в. (Нов - ДВ, бр. 88 от 2005 г., доп. - ДВ, бр. 94 от 2007 г.) За други нарушения на този закон, на Регламент 338/97 и Регламент 865/2006, ако извършеното не съставлява престъпление, физическите лица се наказват с глоба от 50 до 2000 лв., а на юридическите лица и едноличните търговци се налага имуществена санкция от 100 до 5000 лв.
Регламент (ЕО) № 338/97 на Съвета от 9 декември 1996 година
Регламент (ЕО) № 865/2006 на Комисията от 4 май 2006 година
ЗАКОН ЗА УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА
Чл. 63. (1) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2004 г.) Кметът на общината организира съставянето и актуализирането на публичен регистър на озеленените площи, на дълготрайните декоративни дървета и на дърветата с историческо значение в общината. Достъпът до информацията, вписана в регистъра, се осъществява при условията и по реда на Закона за достъп до обществена информация.
(2) Дълготрайни декоративни дървета и дървета с историческо значение могат да се отсичат или изкореняват само по изключение след писмено разрешение от кмета на общината, издадено въз основа на санитарна експертиза за състоянието на дървото.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г.) Вековни или забележителни дървета се обявяват за защитени и се вписват в регистъра по чл. 113, ал. 1 от Закона за биологичното разнообразие. Обявените за защитени дървета се вписват и в регистъра по ал. 1.
(4) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г.) Проектите за подробни устройствени планове задължително се придружават от справка за картотекираната растителност и геодезическо заснемане, заверени от общинските органи по озеленяване.
НАРЕДБА No 7 от 22 декември 2003 г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони
ЗАКОН ЗА БИОЛОГИЧНОТО РАЗНООБРАЗИЕ
Чл. 109. (1) Отделни вековни или забележителни дървета във или извън населените места се обявяват за защитени, съгласувано с физическото или юридическото лице - собственик на имота, в който се намира дървото.
(2) Директорът на съответната регионална инспекция по околната среда и водите и лицето по ал. 1 подписват протокол, в който се посочват местонахождението и характеристиките на дървото - вид, възраст, височина и други особености, неговото състояние и необходимите поддържащи мерки, както и задълженията на собственика за опазване на обекта.
(3) Протоколът по ал. 2 и скица за местонахождението на дървото се изпращат в Министерството на околната среда и водите.
Чл. 122. (1) Министърът на околната среда и водите:
1. спира разпореждания на органи на изпълнителната власт, които са в нарушение на този закон;
Чл. 110. Министърът на околната среда и водите издава заповед за обявяване на дървото за защитено, която се обнародва в "Държавен вестник".
Чл. 111. (1) (Предишен текст на чл. 111 - ДВ, бр. 88 от 2005 г.) Собствениците на дървета, обявени за защитени, са длъжни:
1. да ги опазват от унищожаване или увреждане;
2. да уведомяват съответната регионална инспекция по околната среда и водите за настъпили промени в състоянието на обекта;
3. да съгласуват със съответната регионална инспекция по околната среда и водите дейностите, необходими за поддържане или възстановяване на състоянието на обекта;
4. да осигуряват достъп на представители на регионалната инспекция по околната среда и водите до имота за извършване на проверки по състоянието на защитените дървета.
(2) (Нова - ДВ, бр. 88 от 2005 г.) Забраняват се дейности, водещи до унищожаване, увреждане или влошаване физиологичното състояние на дърветата, обявени за защитени.
Чл. 112. (1) Министерството на околната среда и водите може да финансира поддържащи или възстановителни дейности, необходими за опазване на защитените дървета.
(2) Собствениците внасят в Министерството на околната среда и водите предложения за финансиране на дейности по ал. 1 чрез съответната регионална инспекция по околната среда и водите.
Чл. 113. (1) Обявените защитени дървета се вписват в регистри в Министерството на околната среда и водите и съответната регионална инспекция по околната среда и водите.
Чл. 123. (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2005 г.) (1) Прилагането на принудителните административни мерки се извършва с мотивирана заповед на орган по чл. 122, в която се посочва основанието за налагане, видът и начинът на прилагане на съответната принудителна административна мярка.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 30 от 2006 г., в сила от 12.07.2006 г.) Заповедите по ал. 1 и по чл. 122, ал. 1 могат да се обжалват по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
(3) Обжалването на заповедта по ал. 1 не спира изпълнението й.
Чл. 128в. (Нов - ДВ, бр. 88 от 2005 г., доп. - ДВ, бр. 94 от 2007 г.) За други нарушения на този закон, на Регламент 338/97 и Регламент 865/2006, ако извършеното не съставлява престъпление, физическите лица се наказват с глоба от 50 до 2000 лв., а на юридическите лица и едноличните търговци се налага имуществена санкция от 100 до 5000 лв.
Регламент (ЕО) № 338/97 на Съвета от 9 декември 1996 година
Регламент (ЕО) № 865/2006 на Комисията от 4 май 2006 година
Адвокат: (INFJ)
https://www.16personalities.com/infj-personality
https://www.16personalities.com/infj-personality
- kalahan2008
- Активен потребител
- Мнения: 4239
- Регистриран на: 12 Фев 2008, 10:53
Написаното от мене си е вярно за съда в Страсбург. Що се отнася до Люксембург, засега не съм си имала работа с него, така че ще се въздържа от становище...засега...
При търсенето в практиката на съда в Люксембург, видях само едно решение, където въобще се споменава ЕКПЧОС и то не като правно основание за завеждане на иска, а само в контекста: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 052:BG:PDF
Колегата нещичко е попрочел, ама тъй като му свиди да го сподели, с образователна цел:
http://www.curia.europa.eu
На питащата пожелавам успех в трудното начинание!
При търсенето в практиката на съда в Люксембург, видях само едно решение, където въобще се споменава ЕКПЧОС и то не като правно основание за завеждане на иска, а само в контекста: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 052:BG:PDF
ensso написа:ИзвинявайТЕ, но нямам намерение да ВИ образовам. ВижТЕ самИ практиката на съда.
Колегата нещичко е попрочел, ама тъй като му свиди да го сподели, с образователна цел:
http://www.curia.europa.eu
На питащата пожелавам успех в трудното начинание!
Rara avis in terris
-
bebitor - Активен потребител
- Мнения: 1851
- Регистриран на: 28 Мар 2007, 18:36
- Местоположение: Пловдив, Русе
ensso написа:Съдът в Люксембург е компетентен да се произнася по искове срещу Държави-членки на ЕС, България в това число. На основание чл.6 от Договора за ЕС е компетентен да се произнася и за нарушаване на основните права, гарантирани от ЕКЗПЧОС.... И няма изискване за изчерпване на вътрешноправни средства!!!! Това е накратко!
Това е вярно, но досега няма случай, по който да му се е налагало да се произнася на това основание.
Източник:
Булюи, Жан и др. Процесуално право на Европйските общности / Жан Булюи, Марко Дармон. - София: Институт по международно право, 2002
Адвокат: (INFJ)
https://www.16personalities.com/infj-personality
https://www.16personalities.com/infj-personality
- kalahan2008
- Активен потребител
- Мнения: 4239
- Регистриран на: 12 Фев 2008, 10:53
ensso написа:ИзвинявайТЕ, но нямам намерение да ВИ образовам. ВижТЕ самИ практиката на съда.
Не виждам защо трябва да превръщаш темата в заяждане /минавам на Ти, след като учтивата форма те дразни/. Попитах дали можеш да ми посочиш поне едно решение по иск на ФИЗИЧЕСКО лице срещу ДЪРЖАВА, основано САМО на ЕКЗПЧ. Практиката съм я гледал доста и не съм срещнал такова.
- Ntriple
- Младши потребител
- Мнения: 67
- Регистриран на: 23 Мар 2008, 21:02
Re: Обосновете се
gi_master написа:Защо включвате връзка към текста на Хартата и Статута?
Връзка към цитираното от Вас решение ще е полезно за всички ни.
А колкото до Хартата, тя няма статут на първично или вторично право. Тя е само декларация на Комисия, Съвет и Парламент. След като Лисабонския договор влезе в сила, ще получи пълна правна сила, наравно със самите два Договора (нов чл.6(1) на Договора за ЕС). Но това няма да превърне Съда в алтернатива на ЕСПЧ по причините посочени в по-горния постинг.
Вярно, че съдът на ЕО е компетентен да се произнесе само по нарушения на основните права и свободи, които са свързани с целите на ЕС по ДЕС и ДЕО, които представляват нарушения на общностното право. Не знам дали Съдът на ЕО ще изземе функциите на Съда в Страсбург... ще видим. Общностното право се развива. Аз сега опитвам да накарам ВКС да сезира ПЕС с преюдициални въпроси... по две дела, ще видим до къде ще стигнем. Може бе ще се наложи да направя оплакване до Комисията....
- ensso
- Потребител
- Мнения: 144
- Регистриран на: 25 Юни 2006, 16:17
Темата е много интересна, защото поставя въпроса за примата на правото на ЕС над националното право.
В конкретния случай гражданите-ФЛ разполагат с правната възможност да оспорват по реда на АПК наредбата на варненския общински съвет, която смятат, че накърнява техните права и позволява изсичането на дърветата (на сайта на ВОС не видях такава наредба) или резрешението на кмета да се секат дървета. И в двата случая обаче трябва да докажат правен интерес.
Що се отнася до процедурата пред Съда в Люксембург, то приложим е чл. 226 ДЕО. ФЛ сами не могат да инициират дело пред Съда в Люксембург, само чрез Европейската комисия, която действа като жалбоподател. До произнасянето на Съда обаче няма констатирано нарушение на държавата-членка, т.е. не се счита, че има противоречие между националното и европейското право. ФЛ могат да инициират дела само по чл. 230-срещу решение на орган на ЕО, което накърнява правата му, но не и срещу актове на собствената си държава.
Гражданите разполагат с възможността и да подадат оплакване (жалба) пред Европейския парламент - Комисията по "Петициите" в тази форма, когато се касае за екологични въпроси.
В конкретния случай гражданите-ФЛ разполагат с правната възможност да оспорват по реда на АПК наредбата на варненския общински съвет, която смятат, че накърнява техните права и позволява изсичането на дърветата (на сайта на ВОС не видях такава наредба) или резрешението на кмета да се секат дървета. И в двата случая обаче трябва да докажат правен интерес.
Що се отнася до процедурата пред Съда в Люксембург, то приложим е чл. 226 ДЕО. ФЛ сами не могат да инициират дело пред Съда в Люксембург, само чрез Европейската комисия, която действа като жалбоподател. До произнасянето на Съда обаче няма констатирано нарушение на държавата-членка, т.е. не се счита, че има противоречие между националното и европейското право. ФЛ могат да инициират дела само по чл. 230-срещу решение на орган на ЕО, което накърнява правата му, но не и срещу актове на собствената си държава.
Гражданите разполагат с възможността и да подадат оплакване (жалба) пред Европейския парламент - Комисията по "Петициите" в тази форма, когато се касае за екологични въпроси.
Последна промяна kalahan2008 на 09 Май 2008, 22:41, променена общо 2 пъти
Адвокат: (INFJ)
https://www.16personalities.com/infj-personality
https://www.16personalities.com/infj-personality
- kalahan2008
- Активен потребител
- Мнения: 4239
- Регистриран на: 12 Фев 2008, 10:53
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта